تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
قوانین ومقررات واردات وصادرات (تجارت )در فدراسیون روسیه
  • بازدید : (318)

قوانین ومقررات واردات وصادرات (تجارت )در فدراسیون روسیه
 

مقررات گمرکی بر واردات:


بخش عمده مقررات واردات مربوط به قوانین گمرکی است که در واقع بیشتر مد نظر و کنترل دولت می باشد. برای گام نخست سیستم ارسال کالا و عنوان ورود به روسیه و دریافت کننده آن باید مشخص گردد همچنین در نظر گرفته شود که ارز در یافتی از بابت فروش کالا چگونه به مبداء ارسال می شود زیرا نوع قرارداد انتقال ارزی به خارج را ممکن میسازد.
مالیات بر کالاهای وارداتی به چند صورت دریافت میگردد یکی در زمان ترخیص بر اساس تعرفه های گمرکی و دم مالیات آن که بسته به قیمت فروش داخلی روسیه است. برای ورود کالا به روسیه این کشور مدارکی را از شرکتهای داخلی مطالبه می نماید که شامل:
1- قرارداد فی ما بین یک شرکت خارجی فروشنده با خریدار روس که به تایید بانک روسی رسیده باشد که آن در روسیه پاسپورت ایزدیلکا مینامند زیرا با داشتن این قرارداد انتقال ارز پس از فروش کالا به خارج از کشور را ممکن میسازد.
2- گواهی مبدا کالا (فرم A) برای مشمول 25 درصد تعرفه گمرکی.
3- بارنامه ای که در آن میزان کل وزنی قرارداد و میزان هر سری قید گردیده باشد.
4- اصل پروانه شرکت تحویل گیرنده کالا که قبلا در گمرک کد کامپیوتری گرفته باشد.
5- گواهی بهداشت داخلی روسیه که از قبل توسط ارائه نمونه کالا اخذ میگردد و تا روز ترخیص باید آماده گردد.
(برای مواد کنسرو شده مدت طولانی و برای مواد فله مدت کمتری نیاز است)
گمرک چنانچه مدرکی را ناقص بشمارد اقدام به تخلیه کالا در انبار گمرک تا تکمیل مدارک نموده و میتواند در ازاء هر روز انبار داری مبلغی را دریافت کند.
معمولا موارد نقص عبارتند از: عدم صدور گواهی بهداشت (فقدان نوشتار وزن و تاریخ مصرف و محتویات به زبان روسی)
پس از ورود کالا به گمرک شرکت گیرنده یا نماینده آن که در بارنامه ذکر شده است صاحب بار تلقی میگردد و حق ترخیص کالا را دارد در زمینه گمرک و میزان تعرفه ها و شرایط ترخیص در خصوص هر کالا به سایت ذیل میتوان مراجعه نمود.
www.tks.ru
برای آگاهی بیشتر از مجموعه قوانین تجاری کشور روسیه میتوان به سایت وزارت بازرگانی مراجعه نمود.
 
www.economy.gov.ru/wps/portal


مقررات گمرکی بر صادرات:


با توجه به اینکه گفته میشود کشور روسیه تا پایان سال 2006 به عضویت کامل سازمان جهانی (WTO) خواهد پیوست باید تابع قوانین این مجموعه میباشد و ممنوعیت هایی در صادرات و واردات ندارد مگر در بخش نفت و گاز و کالای صادراتی از مالیات معاف میباشد یعنی در صورتی که کالا به مالیات خرید شده باشد.
مالیات آن که معمولا 18-20% است به صادرکننده عودت میشود مهمترین مسئله در بخش صادرات برای شرکت ها تضمین و تشکیل پرونده بانکی کالای صادراتی است که صادرکننده باید تعهد کند که ارز حاصل به میزان درج شده در قرارداد به حساب بانکی شرکت در روسیه واریز میگردد. تشریفات گمرکی صادرات پیچیدگی تشریفات واردات به روسیه را ندارد. تعرفه صادرات متغیر نمیباشد و درصد بسیار کمی از کل مبلغ کالاست.


برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد